٭ Orion Virtual Air Lines ٭ Alapítva 1968 ٭

Portia

1977. október 24.
Az oldalt a következő címen találhatod: http://ori.hu/fleet/uranus/portia/

 
Általános adatok
Típus: Hawker Siddeley HS 748
Osztály: Uranus
Gép neve: Portia
Lajstromjel: HA-OUP
Státusz: Bázison
Állapot: 87,5%
IATA kód: A748
Vásárlás dátuma: 1968. október 7.
A típus leírása:
A géphez még nem készült leírás.
Műszaki adatok
Fesztávolság: 31 m
Hossz: 20 m
Magasság: 8 m
MTOW: 46500 lbs
Hatótávolság: 926 nautical miles
Hajtóművek: 2x Rolls-Royce Dart RDa.7 Mk 536-2 turboprop, 1,700 kW (2,280 ehp) each
Utazósebesség: 244 kts
Maximális sebesség: 260 kts
Utazó magasság: 22000 feet
Maximális magasság: 25000 feet
Üzemanyagfogyasztás: 1620 lbs/hour
Ülések száma: 42
Teherbírás (csak cargo): 11323 lbs
Letöltések
- FSDS3 Hawker Siddeley HS.748 (ingyenes)
Statisztika
Repült órák: 13:27 óra
Felhasznált üzemanyag: 25179 lbs
Teljesített járatok: 11
Szállított személyek: 236
Szállított teher: 0 lbs
Repülési napló
1969. március 26. LGTS-LGKO Horváth Gábor (ORI003) 01:37
1969. március 24. LGIK-LGTS Horváth Gábor (ORI003) 01:22
1969. március 21. LGKO-LGIK Horváth Gábor (ORI003) 00:49
1969. március 15. LOWW-LGKO Takács Gábor (ORI001X) 03:30
1969. január 1. LHPR-LOWW Dobos János (ORI005) 00:31
1968. december 25. LOWW-LHBP Dobos János (ORI005) 00:-25
1968. december 7. LHSM-LOWW Zerkovitz Dávid (ORI014) 00:56
1968. december 6. LOWW-LHSM Zerkovitz Dávid (ORI014) 00:55
1968. november 13. LHBP-LOWW Dobos János (ORI005X) 01:01
1968. november 8. LQSA-LHBP Dobos János (ORI005X) 01:30
1968. november 7. LGKR-LQSA Dobos János (ORI005X) 01:41
Események a géppel
1969. március 21. Hangármester
A görög kollégák a hajtóművet sikeresen megjavították a helyszínen.
1969. március 21. Horváth Gábor (ORI003)
LGIK közelében leállt a bal oldali hajtómű. Sikeres újraindítás után a jobb oldali motor állt le, melyet már nem lehetett újraindítani. A személyzet LGIK repterén megszakította az utat és rendben földet ért.
1968. december 25. Dobos János (ORI005)
Schwechat-i felszállást követően FL 130 -on először a jobb oldali majd pár perc múlva a másik hajtómű is leállt. LHCC_CTR vektorokkal lehozta LHPR reptérre, de hydraulikus probléma miatt a futóműveket nem lehetett kiengedni. A gép ennek ellenére személyi sérülések nélkül, szerencsésen földet ért LHPR reptéren.
1968. december 7. Hangármester
Állóhelyre guruláskor, a nagymértékű tolóerő asszimetria következtében fellépő terhelés miatt a repülőgép orrfutóművének gumiköpenye rendellenes kopást szenvedett. Cserélve.
1968. december 7. Zerkovitz Dávid (ORI014)
A Sármellék-Bécs útvonalon a repülőgép 1-es számú hajtóműve túlmelegedett majd leállt. A személyzet a sikertelen újraindítás után egy hajtóművel rendben leszállt a schwechati repülőtéren.

kerozingozos.hu