٭ Orion Virtual Air Lines ٭ Alapítva 1968 ٭

Repülőgépek

1977. augusztus 21.
Az oldalt a következő címen találhatod: http://ori.hu/company/our-aircrafts/

A flotta különböző gépcsaládokra oszlik; nagyság, hatótávolság és jelleg szerint osztályozunk. Minden családnak máshol van a bázis repülőtere, ennek megfelelően kell repülés után visszatérni velük.

A jelenlegi bázisállomások:

  • Neptune:  LHSM - Balaton, Sármellék
  • Uranus:   LGKO - Kos, Ippokratis;
  • Saturn:   LHBP - Budapest, Ferihegy;
  • Jupiter:  LHBP - Budapest, Ferihegy;
  • Pluto:    LHBS - Budaörs;
  • Mars:     LHTL - Tököl.

Az egyes családokba tartozó repülőgépeket itt lehet megtekinteni.

Egy repülőgép maximum egy hétig lehet egy pilótánál, utána vissza kell térnie vele a bázisra. Az egy hét természetesen nincs kőbe vésve - főleg, ha olyan gépet repül az illető, amelyből még van további szabad példány. Tartsuk azonban szem előtt, hogy nem sajátítható ki egyetlen repülőgép sem, és vegyük figyelembe a többi pilótatárs igényeit is. Vannak olyan típusaink, melyekből csak egy-egy példányt üzemeltetünk; lehetőség szerint ezekkel ne távolodjunk el több napra! Indokolt esetben, a vezetőségtől kapott külön engedély birtokában természetesen lehetséges nagyobb utakra, hosszabb időre is elkérni egy gépet. Amennyiben egy típusra túlságosan nagy az érdeklődés, sokáig kell várni rá, elképzelhető további példányok vásárlása.

Repülőgép vásárlása esetén a gépet a gyártási helyről - küldetés gyanánt - legalább két kijelölt pilótának kell hazarepülnie a bázisállomásra (odafelé is vinni kell egy gépet, amivel egyikük haza is jön). Az út természetesen több szakaszból is állhat! A gép a többi pilóta által addig nem vehető birtokba, míg az meg nem érkezett.

Minden gépünkről automatikusan statisztika készül, így egy idő után látható, mennyire használódik el, mennyi repesemény, baleset történt vele. Ha egy repülőgép már túl öreg a gazdaságos üzemeltetéshez, Társaságunk értékesíti azt. Ilyenkor hasonlóan a hazarepüléshez, legalább két kijelölt pilóta egy küldetés keretein belül elviszi a gépet az új állomáshelyére, majd a másik géppel hazajönnek.

A repülésekhez minden esetben a Társaság FSAcars rendszerét kell használni. A repülések minden esetben az IVAO hálózatán, online kell történjenek, valós időjárás és dátum, de tetszőleges napszak beállításával (kivétel a járat- és küldetésrepülés, ahol a napszak is meghatározott lehet).

A valódi életben 3-400 feet/min földetérési sebesség esetén elképzelhető a repülőgép károsodása. Mivel a szimulátorban korlátozottak a lehetőségek a teljesen élethű repülésre, ezért 500 feet/min értékig tekintjük értékelhetőnek a leszállást. Ha egy pilóta ennél magasabb vertikális sebességgel ér földet (és a repülést lejelenti), az géptörésnek minősül. Repült óraszámát ekkor is jóváírjuk (hiszen lerepülte az útvonalat), azonban a továbbiakban a géptörésre vonatkozó szabályok szerint kell eljárni.
 


kerozingozos.hu