٭ Orion Virtual Air Lines ٭ Alapítva 1968 ٭

Géptörés, balesetek

1977. október 24.
Az oldalt a következő címen találhatod: http://ori.hu/company/crashes/

Emberek vagyunk, tévedhetünk, valamint a technika ördöge is kifoghat bármelyikünkön - főleg, ha figyelembe vesszük a 60-as évek technológiáját.

Meghibásodásnak minősül:

  • veszélyhelyzet szimulálása, pl. irányítói vizsgán* egy hajtómű meghibásodásának szimulálása, hasonlók;
  • a Flight Simulator (FSPassenger) által generált véletlenszerű hibák, melyek bekövetkezése után a repülőgép biztonsággal leszállt.

Balesetnek (géptörésnek) minősül:

  • 500 feet/min vertikális sebesség feletti földetérés;
  • hasraszállás;
  • terepre szállás olyan géppel, mely nyilvánvalóan nem alkalmas erre (pl. B707), vagy olyan terepen történő leszállás, mely alkalmatlan a balesetmentes landolásra.

Katasztrófának minősül:

  • 2000 feet/min vertikális sebesség feletti földetérés;
  • lezuhanás, tereptárggyal való ütközés (pl. hegynek repülés);
  • vízreszállás (erre alkalmatlan technikával).

A pilóták lelkiismeretére van bízva, ilyenkor hogyan járnak el. Nyilván a legegyszerűbb azt mondani, hogy ez csupán egy játék, és nem történt semmi. Azonban ha valósághű szimulációra törekedünk, ezeket az eseteket ugyanúgy le kell jelenteni, megfelelően kommentálva (a meghibásodásokat is).

* - FONTOS! IVAO irányítói vizsgán kizárólag a vizsgáztató külön engedélyével lehetséges veszélyhelyzetet szimulálni! Ettől a szabálytól soha, semmilyen körülmények között ne térjünk el.

Meghibásodás esetén úgy tekintjük, hogy a gépet a célreptéren kijavította a technikai személyzet - a repülés folytatható. A pilóta jelentése azért fontos, mert az eset belekerül az adott repülőgép naplójába, amely alapján később döntünk a selejtezésre, lecserélésre érett példányokról.

Géptörés esetén, ha a típus valamelyik bázisrepülőtéren járt szerencsétlenül, a baleset komolyságától függően a javítás idejére a példányt kivonjuk a forgalomból - repülésre ez idő alatt nem használható. Ha a gép nem javítható, illetve nem gazdaságos a javítása, leselejtezésre kerül. Ilyen esetekben intézkedünk a pótlásáról.

Amennyiben a baleset nem Orion bázisreptéren történt, akkor a pilóta ott reked, és addig nem folytathat további repüléseket, míg egy mentesítő járat el nem repül érte. Ezen mentesítő járatok személyzetét minden esetben a vezetőség jelöli ki, küldetés gyanánt. Jelenleg a flottából kizárólag a Hercules típusú gépek rendelkeznek megfelelő technikai felszereltséggel a mentéshez, így csak ezekkel lehetséges ilyen jellegű járatot teljesíteni!

Fontos, hogy minden tagunk átérezze ennek a pontnak a fontosságát, hiszen ha valaki pl. Kanada területén szenved balesetet, addig nem repülhet, míg egy pilótatársunk az egyik mentesítő járattal el nem megy érte. Miután a járat elért a baleset helyszinére, a szerencsétlenül járt gépet javítottnak tekintjük, és lehet folytatni vele az utat.

Katasztrófa esetén a fentiekhez hasonló szabályok érvényesek, annyi különbséggel, hogy a balesetet szenvedett gép a flottából leírásra kerül, azzal további repülések nem folytathatóak. A személyzetért ugyanúgy mentesítő járat indul, és miután visszatértek a bázisrepterek valamelyikére, utána repülhet ismét a pilóta.

A géptörések, katasztrófák nem járnak szankciókkal, azonban a nyilvánvalóan szándékos károkozást ennek megfelelően fogjuk kezelni - figyelmeztetést, felfüggesztést, végső esetben kizárást vonhat maga után! Egy véletlen baleset viszont csupán annyi következménnyel jár, hogy megjelenik az adott pilóta és repülőgép adatlapján, illetve ha idegen helyen történik, be kell várni a mentesítő járatot (ami több nap is lehet).


kerozingozos.hu