٭ Orion Virtual Air Lines ٭ Alapítva 1968 ٭

Amortizáció

1977. augusztus 21.
Az oldalt a következő címen találhatod: http://ori.hu/company/amortization/

A való életben a regpülőgépek egy idő után elhasználódnak, amortizálódnak. Egy-egy "rázósabb" repülés bizony nyomot hagy rajtuk, egy keményebb leszállásnál pedig irány a szervíz, ahol a szerelők átvizsgálják, szükség esetén javítják őket.

Lehetőségeinkhez mérten ezt megpróbáltuk mi is modellezni. Minden repülés hatással van a gép állapotára, és különböző mértékben csökkenti azt:

  • minden repülés: -0.25%;
  • minden megkezdett óra: -0.1%;
  • 1-99 feet per min toutch down rate: -0%;
  • 100-199 fpm toutch down rate: -1%;
  • 200-299 fpm toutch down rate: -2%;
  • 300-499 fpm toutch down rate: -5%;
  • 500-1999 fpm toutch down rate: -40%;

2000 fpm és annál rosszabb touch down rate a gép életének végét jelenti, ilyenkor már nem biztonságos javíttatni.

Legkésőbb amikor egy gép állapota eléri a 20%-ot, szervizelni kell. Ha ez az értek a bázison történik, néhány napra javításra kerül a gép (státusza "Javítás alatt" lesz), ez alatt nem használható. Javítás után ujból 100% lesz a kondíció. Ha nem a bázisreptéren csökken 20%-ra (vagy alá) a kondíció, akkor ugyanúgy mentesítő járatot kell küldeni a gépért, mintha balesetet szenvedett volna. A mentesítő járat javítása +20%-ot eredményez; vagyis ha 19% lett a kondíció leszállás után, a mentesítő járat megérkezése és a gyors helyszíni javítás után 39% lesz.

Szervízelni nem csak a 20% elérésekor van lehetőség, bármelyik pilóta kezdeményezheti azt. Minden szervízben töltött óra 1%-kal növeli a gép állapotát - vagyis 10 órányi javítás 10%-ot emel.

A pilótákra nézve nincs semmilyen következménye, hogy ki mennyire amortizál le egy-egy gépet - viszont ha nem vigyáz rá, könnyen ott ragadhat egy idegen városban egy időre. Érdemes figyelni rá, hogy pl. 30-35%-os géppel ne vágjunk neki egy útvonalrepülésnek vagy küldetésnek.


kerozingozos.hu